Fagor a Haier oznámily podpis smlouvy o spolupráci a založení společného podniku (joint venture) s cílem stát se referenčními značkami v sektoru bílé techniky v Evropě. Společný podnik bude vlastnit z 51 % Haier a z 49 % Fagor Electrodomésticos, se záměrem vybudovat, společně využívat a nadále rozvíjet nový výrobní závod na chladničky v polské Wroclavi. Vedení obou firem oznámilo tento záměr na nedavno skončeném veletrhu IFA v Berlíně.

Roční kapacita nového výrobního závodu nacházejícího se v průmyslové zóně Fagoru v Polsku předpokládá v první fázi 500 000 chladniček a do pěti let by se produkce měla zvýšit na jeden milión výrobků ročně.Společná počáteční investice činí 56 milionů EUR. Tato smlouva umožní značce Haier, největšímu světovému výrobci bílé techniky, upevnit svoji pozici na evropském trhu a stát se tak do roku 2016 jednou z pěti nejvýznamnějších značek v Evropě v oblasti volně stojících spotřebičů. Pokud jde o Fagor, tato smlouva zapadá do koncepce růstu společnosti v souladu se strategickým plánem na léta 2013 - 2016.

Tento výrobní závod, nacházející se strategicky v Polsku, nejvýznamnější evropské výrobní základně domácích spotřebičů, se stane novým pilířem organizační struktury Haieru “Three-in-One”. Tato struktura umožní přiblížit svoje výzkumné a vývojové týmy i výrobu a marketing svým odbytovým trhům díky vlastnímu I+D středisku (výzkum a vývoj) v Norimbergu a výrobním závodům v Polsku, Itálii a sekci marketingu se základnou v Paříži. Přínosem pro Fagor i Haier bude využití součinnosti v rámci tohoto nového společného závodu.Týmy I+D budou pracovat společně s cílem vyvíjet konkrétní výrobky při maximálně úsporném režimu díky vzájemné spolupráci jak ve výrobě, tak při nákupu surovin a komponentů.

            areal firmy Fagor 

René Aubertin, prezident a generální ředitel Haier Evropa, řekl: “Tato dlouhodobá aliancejasně dokazuje jak velké ambice má Haier v Evropě. Fagor je klíčovým hráčem ve výrobě domácích spotřebičů a expertem na jejich výrobu. Je pro nás potěšením spojit síly a moci tak nabídnout zákazníkům výrobky mimořádné kvality”.

“Tato smlouva znamená mezinárodní napojení společnosti a správnost naší orientace na uzavírání strategických aliancí, které nám umožní dát nový impulz dalšímu našemu růstu na strategických trzích”
prohlásil Sergio Treviño, generální ředitel Skupiny Fagor Electrodomésticos. A dodal: “Je nám ctí moci spolupracovat se světovým lídrem, jakým je Haier a který nám tak umožní zlepšit naši konkurenceschopnost jak na evropských trzích, tak v Asii”.

Výstavba závodu na chladničky bude zahájena v září 2013 a spuštění výroby se očekává v červnu 2014.

Haier:

Skupina Haier je č. 1 na světovém trhu domácích spotřebičů s tržním podílem 7,8% objemucelosvětového trhu (zdroj: Euromonitor International Limited 2011). Skupina nabízí vysoce kvalitní a inovativní výrobky spotřebitelům ve více jak 100 zemích celého světa. Haier vedle svého sídla nacházejícího se v čínském městě Qingdao má zřízeny regionální centrály v Paříži a New Yorku, 61 prodejních kanceláří, 24 výrobních závodů a 21 průmyslových středisek s více jak 80 000 zaměstnanci po celém světě. Haier je znám vynikajícími výsledky v oblasti inovací díky svým 5 centrům I+D, která umožňují přizpůsobení svojí produkce místním požadavkům v souladu s jejich zvyklostmi a specifickými požadavky.

Haier zařadil I+D na vrchol svojí strategie a stal se specialistou na “technology-led research”, jakož i na výrobu a obchodování s širokou škálou výrobků, které v Evropě představují chladničky, televizory, myčky nádobí, pračky a další elektronická zařízení a energetické systémy.

Celkové příjmy Haieru v roce 2012 představovaly 25,8 miliard dolarů. Haier Electronics Group Co., Ltd. (HKG: 1169), člen Skupiny Haier, je kotizován na burze v Hong Kongu. Qingdao Haier Co. (SHA: 600690), také člen Skupiny Haier, je obchodován na burze v Shanghaii.

            Planta San Andres Monol

Fagor:
Skupina Fagor Electrodomésticos se řadí mezi pět největších evropských výrobců domácích spotřebičů, s tržním podílem 16,3 % ve Španělsku, 14,2 % ve Francii a 7,2 % v Polsku. Prodeje v roce 2012 představovaly 1,17 miliardy EUR. Svoje výrobky prodává v 130 zemích světa a ve svém portfoliu má 10 obchodních značek. Je členem MCC (Mondragonská korporace), desáté největší podnikatelské skupiny ve Španělsku a největšího družstevního uskupení na světě.